Saturday 12 May 2012

MENGAPA BANGSA YAHUDI KUASAI DUNIA???



"Aku boleh bunuh kesemua kaum yahudi ini ketika aku berkuasa, tetapi aku tinggalkan segelintir antara mereka agar engkau kenal siapakah mereka yang sebenarnya,dan cari sebab kenapa aku bunuh mereka" (Adolph Hitler)

Sejak beribu tahun lamaya Bangsa Yahudi merupakan bangsa pelarian diatas muka bumi ini, bermula sejak Zaman Nabi Musa A.S kaum Yahudi ini melarikan diri daripada ancaman Firaun, namun begitu Allah masih sayangkan kaum Yahudi ini dengan memberikan kesenangan hidup kepada mereka ketika zaman Nabi Sulaiman A.S. Namun begitu mereka kembali dipinggirkan oleh kuasa-kuasa kuat selepas itu seperti ancaman bangsa Gothik, Bangsa Mesopotamia dan Yunani, sehinggakan beberapa kali Jurusalem dibakar. Nabi Muhammad juga pernah mengusir penduduk Yahudi dari Kota Madinah atas kesalahan mereka sering menyokong pihak Quraisy dan selalu membuat onar di Madinah seperti merompak Kafilah dan pedagang yang hendak ke Madinah. Pada eramoden pula mereka ditimpa pula dengan peristiwa Holocaust iaitu pembunuhan beramai-ramai bangsa Yahudi.


                                                                   Holocaust

 Sejarah bangsa mereka terus diselubungi kisah penindasan dan pengusiran sehinggakan menjadikan mereka ini sudah lali akan tekanan dan kekejaman. Hal ini terjadi kerana adalah berpunca dari sikap Bangsa Yahudi itu sendiri iaitu sombong, angkuh, biadap, penipu, memungkiri janji dan banyak lagi sikap kotor terhadap bangsa lain termasuklah mereka menggelarkan orang yang bukan Yahudi adalah makhluk setaraf Binatang yakni "goyim". Begitulah secara ringkas sejarah yang penuh berliku Bangsa Yahudi ini, biarpun bangsa mereka diancam dalam segenap aspek namun kaum Yahudi tetap wujud sebagaimana hari ini dan tidak seperti Bangsa-bangsa lain seperti Bangsa Maya dan Bangsa Aztek yang telah pupus dari sejarah dunia.

 Namun begitu ada beberapa perkara baik yang boleh dijadikan tauladan kepada kita sebagaimana orang yahudi cukup terkenal dengan tahap kepintaran mereka, kesihatan yang baik dan amalan ritual orang Yahudi.

Di sini penulis cuba untuk kongsikan bersama pembaca sekalian berkenaan perihal bangsa yahudi. Dimana disebalik kejahatan, keangkuhan dan kerakusan bangsa yahudi ini terdapat sesuatu yang baik untuk diteladani oleh kita umat islam.
  1. Bangsa Yahudi adalah sebuah bangsa yang cukup mementingkan soal kesihatan dalam pemakanan sebagai contoh sebelum mereka memulakan memakan makanan yang berat mereka akan dahulukan memakan buah terlabih dahulu, berbeza dengan kita orang melayu yang gemar memakan buah selepas makan kononnya ingin mencuci mulut, sebenarnya kajian sains telah membuktikan bahawa memakan buah selepas makan akan menyebabkan rasa mengantuk dan malas. 
  2. Dalam soal meminum air pula orang yahudi akan meminum air kopi pada waktu pagi dan susu pada waktu malam, hal ini karana kopi menghilangkan rasa mengantuk pada waktu pagi manakala susu menambah nyenyak tidur pada waktu malam. Berbeza pula dengan orang Melayu siang hari minum susu dan malamnya minum kopi kononnya susu dapat tambah kalsium pada badan dan kopi untuk berjaga malam.
  3. Bangsa Yahudi cukup mementingkan soal pendidikan, bermula dari hari pertama persekolahan sehingga ke IPT, anak-anak Yahudi sentiasa mendapat dorongan dan bantuan daripada masyarakat Yahudi terutama tokoh-tokoh korporat Yahudi. Sifat dermawan Bangsa Yahudi ini teramat perlu umat islam contohi bagi menjamin tiada anakanak mereka yang keciciran dalam soal pelajaran.. Tahukah anda bahawa kanak-kanak yahudi yang berusia 7 tahun sudah mampu menguasai 3 bahasa iaitu Hebrew, English dan Arab, malah mampu menyelesaikan masalah matematik yang melibatkan teori algebra. Menurut dalam Kitab Talmud ada manceritakan kisah bahawa salah satu faktor kejatuhan Jurusalem suatu ketika dahulu adalah berpunca daripada anak-anak Yahudi mula melupakan soal pendidikan.
  4. Cita-cita bangsa Yahudi yang tinggi juga manjadi faktor kepada penguasaan mereka dalam segenap aspek. Mereka terkenal dengan sikap tidak mudah berputus asa dan tidak cepat berpuas hati dengan apa yang ada.. Tambahan pula mereka menganggap mereka adalah Bangsa Pilihan Tuhan bagi memakmurkan alam semesta, sudah tentu mereka akan berasa malu dihadapan tuhan sekiranya mereka bodoh dan miskin. sebagaimana pepatah Yahudi pernah menyebut "Umat Yahudi yang tiada wang dan miskin sudah pasti nampak telanjang dihadapan musuh-musuh Yahudi"
  5. Orang yahudi cukup anti pada rokok kerana rokok mengandungi Nikotin yang mampu mematikan sel-sel saraf dalam otak, akibatnya menjadi kurang cerdik. Dengan ini siperokok akan melahirkan generasi-generasi yang 'bodoh'. dalam keturunan mereka. cuba teka siapakan pemilik Syarikat rokok dunia seperti DUNHILL. Siapa lagi kalau bukan YAHUDI dan 90% syarikat rokok dikuasaimereka.                
"bendera kebangsaan Israel".........

No comments:

Post a Comment